Faktury są kluczową częścią działalności biznesowej. Pomagają śledzić postęp prac i zapewniają, że otrzymasz zapłatę na czas.
Mogą się one różnić w zależności od rodzaju projektu, terminu płatności, branży i wymogów prawnych. Ważne jest jednak, aby wiedzieć, którą fakturę należy wysłać i kiedy.
Czas na rezerwację
Jest mnóstwo szumu wokół tego, jaki jest najlepszy czas na rezerwację lotu, jeśli próbujesz zaoszczędzić pieniądze lub zdobyć ofertę w ostatniej chwili. Prawda jest taka, że każda linia lotnicza ma swój własny, unikalny zestaw zasad i przepisów, więc najlepszy czas na rezerwację podróży zależy od Twojego osobistego planu podróży. Niezależnie od tego, jakie są Twoje zwyczaje podróżowania, oto kilka sztuczek, które pomogą Ci zaoszczędzić na biletach lotniczych, a jednocześnie dotrzeć na miejsce na czas i w dobrym stylu. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest wykorzystanie technologii z różnych źródeł, w tym między innymi aplikacji i stron internetowych służących do rezerwacji lotów. Najważniejszą częścią jest wybranie z morza opcji odpowiedniej aplikacji, która będzie odpowiadać Twoim potrzebom i preferencjom.
Czas na fakturę
Kiedy sprzedajesz produkt lub usługę, musisz wystawić klientowi fakturę na otrzymane pieniądze. Jest to wymóg prawny i dzięki temu klienci wiedzą, że dostali to, za co zapłacili.
W Twojej firmie może obowiązywać termin wystawiania faktur dla klientów, zwykle około trzech miesięcy. To pomoże Ci uniknąć kar za opóźnienia w płatnościach.
Termin płatności powinien być wyraźnie zaznaczony na fakturach, tak aby klienci mogli zrozumieć, kiedy ich płatności są należne. Na przykład możesz ustawić termin „Net 30” lub „N/30”, co oznacza, że klient musi uregulować swoje konto w ciągu 30 dni od otrzymania faktury.
W naszym rozwiązaniu do fakturowania online możesz łatwo tworzyć i śledzić faktury dzięki wbudowanemu kalkulatorowi, gotowym szablonom i śledzeniu statusu faktury. Możesz również zautomatyzować ten proces, aby zmniejszyć liczbę błędów i zaoszczędzić czas.
Czas otrzymania płatności
Czas otrzymania płatności jest kluczowym czynnikiem w przepływie gotówki w Twojej firmie, a śledzenie wszystkich różnych faktur, które musisz wysłać, może być trudne. Jeśli uda Ci się usprawnić proces wysyłania faktur poprzez wdrożenie pewnych wspólnych praktyk, Twój przepływ gotówki będzie dzięki temu lepszy.
Wybór właściwych warunków fakturowania jest krytycznym elementem zapewnienia, że Twoja firma otrzyma zapłatę na czas i za każdym razem. Najważniejszą rzeczą jest wybranie terminu, który ma sens dla Twojej firmy i potrzeb Twoich klientów.
Standardem jest 30 dni netto, ale możesz też wybrać bardziej hojny termin, np. 60 lub 90 dni netto. Niezależnie od wybranego okresu, pamiętaj o zaoferowaniu klientowi zachęty do wcześniejszej zapłaty. Może to być coś tak małego, jak 2% zniżki za wcześniejszą płatność. Korzystanie z rozwiązań do fakturowania online pomoże Ci stworzyć faktury, które będą łatwe do przetworzenia i opłacenia przez Twoich klientów w rekordowym czasie.
Czas na spór
W przypadku sporów dotyczących faktur, jeden niewłaściwy ruch może kosztować Twoją firmę dużo pieniędzy. Dlatego musisz znać swoje opcje i wiedzieć, co zrobić, gdy dojdzie do sporu.
Pierwszym krokiem do rozwiązania sporu dotyczącego faktury jest sprawdzenie warunków w kontrakcie lub umowie sprzedaży. To da ci wskazówki, jak rozwiązać problem w odpowiednim czasie i może pomóc ci uniknąć działań prawnych.
Inną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest okres naprawczy, który jest często terminem w umowie, dającym tobie i klientowi szansę na uregulowanie niezapłaconej faktury.
Jeśli okres naprawczy minął lub jeśli problem jest poważniejszy niż zwykły błąd na fakturze, może być konieczne podjęcie działań prawnych. Jest to jednak możliwe tylko wtedy, gdy sporu nie da się rozwiązać innymi metodami i gdy pozwala Ci na to Twoja umowa.