Faktura z Facebooka jak księgować 2023?

Facebook uruchomił niedawno program zakupu faktur, który oferuje zaliczki pieniężne dla małych firm. Celem programu jest wspieranie firm należących do kobiet i mniejszości poprzez natychmiastowe płacenie im za niezapłacone faktury, jak twierdzi dyrektor Global Supplier Diversity Jason Trimiew.

Program, nazwany Invoice Fast Track, jest otwarty dla firm amerykańskich, które uzyskały certyfikat, że ich właścicielami są w większości mniejszości rasowe lub etniczne, kobiety, weterani, osoby LGBTQ+ lub osoby niepełnosprawne.

Jak zarezerwować 2023 rok?

Facebook to platforma mediów społecznościowych, która pozwala użytkownikom dzielić się swoim życiem z przyjaciółmi i rodziną. Serwis służy przede wszystkim do łączenia ludzi ze sobą, ale oferuje też kilka fajnych narzędzi i funkcji, które ułatwiają życie użytkownikom. Niektóre z nich to możliwość dzielenia się aktualizacjami statusu, zdjęciami i filmami. Jeśli planujesz wykorzystać Facebooka do zarezerwowania następnej podróży, istnieje wiele aplikacji, które pozwolą Ci sprawdzić dostępność i złożyć zapytanie bezpośrednio z Twojej strony. Dzięki temu zaoszczędzisz czas, wysiłek i pieniądze.

Aby dowiedzieć się więcej o tych i innych fajnych funkcjach Facebooka, zaloguj się na swoje konto SuperControl i przejdź do zakładki Integracje – Media społecznościowe – Facebook, aby zobaczyć wszystkie dostępne opcje.

Warunki płatności

Facebook oferuje różne warunki płatności dla klientów i reklamodawców. Są to: fakturowanie miesięczne, próg rozliczeniowy i warunki netto 30. Opcja fakturowania miesięcznego jest najlepsza dla kont klientów z minimalną liczbą faktur i jest najczęściej stosowaną metodą płatności przez reklamodawców. Zapewnia ona również określony dzień miesiąca na opłacenie wszystkich faktur oczekujących na zapłatę na koncie.

Próg rozliczeniowy to kolejna popularna metoda, która pozwala na naliczanie opłat po osiągnięciu określonego progu wydatków na reklamę na koncie. Możesz wybrać opcję, w której Facebook będzie automatycznie wystawiał rachunek za każdym razem, gdy próg zostanie osiągnięty, lub możesz ustawić go samodzielnie. Jeśli nie jesteś pewien, jaki jest właściwy próg rozliczeń, skonsultuj się ze swoim zespołem księgowym, aby lepiej zrozumieć, co jest odpowiednie dla Twojej firmy.

Facebook wprowadził także nowy program o nazwie Invoice Fast Track, aby pomóc certyfikowanym firmom o zróżnicowanej strukturze właścicielskiej w otrzymywaniu wcześniejszych płatności za towary i usługi, za które wystawiają faktury swoim klientom. Program ten może zapewnić ulgę w przepływach pieniężnych w ciągu zaledwie kilku dni. Aby się do niego zakwalifikować, musisz być certyfikowaną przez WBENC firmą o zróżnicowanej strukturze własności i mieć zaległe faktury na kwotę od 1000 do 250 000 USD (obowiązują ograniczenia).

Opcje płatności

Facebook ma kilka sposobów płacenia za reklamy. Jednym z nich jest próg rozliczeniowy, który informuje system o tym, że ma on wystawić Ci rachunek, kiedy osiągniesz określoną kwotę wydatków na reklamę. Jest to idealne rozwiązanie dla małych reklamodawców, którzy nie mają dużej liczby kont klientów powiązanych z ich reklamami, ale może stać się kłopotliwe, jeśli trzeba podzielić rozliczenia według klientów.

Inna opcja to nowa opcja, która uwzględnia warunki płatności klientów. Pozwala ona na wystawianie faktur w kwocie netto 30 i otrzymywanie za nie zapłaty w ciągu 30 dni. To świetna opcja dla firm, które chcą uniknąć kłopotliwego oczekiwania na płatności od klientów.

Niezależnie od wyboru, ważne jest, abyś upewnił się, że masz skonfigurowaną odpowiednią metodę płatności na Facebooku. To może Cię uchronić przed zablokowaniem lub wyłączeniem konta reklamowego z powodu wygaśnięcia karty kredytowej lub przekroczenia limitu wydatków.

Przypomnienia o płatnościach

Przypomnienia o płatnościach to dobry sposób na przypominanie klientom o płatnościach za faktury, które należy uregulować. Możesz je wysłać e-mailem lub SMS-em.

Liczba wysyłanych przypomnień o płatnościach zależy od Twojej firmy i preferencji klienta. Niektóre firmy stosują cykl trzech przypomnień.

To pomaga im uniknąć dunningu. Można ustawić automatyczne przypomnienie o płatności, które będzie wysyłało tekst na określoną liczbę dni przed terminem płatności faktury.

Te przypomnienia tekstowe są łatwe do ustawienia i zautomatyzowania. Można je dostosować za pomocą emojis, obrazków i znaczników personalizacyjnych, które automatycznie wstawiają dane kontaktowe, takie jak imię i nazwisko oraz e-mail.

Przypomnienia o płatnościach można również włączać i wyłączać ręcznie na stronie z widokiem faktury na Facebooku. W tym celu wejdź w Ustawienia -> Zasady -> Płatności automatyczne i wybierz przypomnienia, które chcesz wyłączyć lub włączyć.

Oceń artykuł: Faktura z Facebooka jak księgować 2023?

Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5