Kiedy klient zobowiązuje się wydać u ciebie pieniądze, to jest to „rezerwacja”. Dzieje się to wtedy, kiedy Twoja firma podpisuje umowę z klientem.
Trzeba to zrozumieć, ponieważ rezerwacje i rachunki mają wpływ na Twoje finanse, zobowiązania z tytułu podatku dochodowego oraz plany kompensacji sprzedaży.
1. Ułatw rezerwację
Jeśli chcesz uzyskać przychód z rezerwacji, musisz ułatwić to swoim klientom. To zapewni im pozytywne doświadczenia od samego początku i da im pewność, że dokonają u Ciebie rezerwacji.
Możesz zoptymalizować stronę rezerwacji w swojej witrynie, dodając opinie prawdziwych ludzi i optymalizując układ dla różnych typów pokoi. Możesz również dodać wezwanie do działania (CTA), które pozwoli klientom zrealizować usługi promocyjne lub bony upominkowe, gdy są na stronie rezerwacji.
Jako metryka wybiegająca w przyszłość, rezerwacje reprezentują zobowiązanie klienta do wydawania pieniędzy z Tobą przez pewien okres czasu. Niezależnie od tego, czy jest to dokument fizyczny, czy podpisany elektronicznie, zobowiązanie jest świetnym sposobem na wizualizację kondycji finansowej i potencjału wzrostu Twojej firmy.
2. Ułatwiaj anulowanie rezerwacji
Jednym z najprostszych sposobów na zwiększenie przychodów z rezerwacji jest ułatwienie gościom anulowania pobytu. Może to oznaczać ułatwienie gościom zmiany rezerwacji pokoju lub zachęcenie ich do pozostawienia otwartych terminów, np. poprzez zniżkę na kolejną rezerwację lub certyfikat na darmową noc.
Sprytnym sposobem na to jest zaoferowanie specjalnej promocji, która pozwala klientom na przeniesienie opłaty za anulowanie pobytu na kolejną rezerwację. Może to być świetny sposób na złagodzenie skutków utraty przychodów, a jednocześnie na zbudowanie zaufania i lojalności wśród obecnych klientów. Pokazuje to również, że poważnie podchodzisz do swojego biznesu, co jest dobrą rzeczą dla każdego hotelu. Dobrze zaprojektowana strona internetowa i rozwiązania dotyczące przychodów są niezbędne do prowadzenia tego typu marketingu. Najlepszym sposobem, aby upewnić się, że Twoja strona i rozwiązania dotyczące przychodów są na najwyższym poziomie jest współpraca z najlepszym dostawcą technologii.
3. Ułatwiaj zarządzanie rezerwacjami
Jeśli chcesz zmaksymalizować przychody z rezerwacji, upewnij się, że ułatwiasz klientom dokonywanie rezerwacji w Twojej firmie. Oznacza to bezproblemową obsługę online, kalendarze przyjazne dla urządzeń mobilnych i automatyczne powiadomienia.
Potrzebujesz również systemu, który poradzi sobie z dużą ilością rezerwacji bez przeciążenia. Najlepszym sposobem na to jest wydajne narzędzie do rezerwacji online, które integruje się z kalendarzami Google i Outlook.
Na przykład platforma Bookings firmy Microsoft ułatwia małym firmom zarządzanie terminami i spotkaniami z klientami. Oferuje również wbudowane funkcje, które umożliwiają pracownikom biurowym planowanie i zarządzanie rezerwacjami, nawet jeśli nie mają oni dostępu do pełnego pakietu Office.
Na początek musisz stworzyć usługi swojej firmy i przypisać je do kalendarza. Obejmuje to nazwę, opis, informację, czy są one dostępne online, czy nie, domyślny czas trwania, ewentualny czas buforowy między spotkaniami oraz cenę (jeśli jest to usługa).
4. Ułatw sobie płacenie
Książki są na wagę złota, ale nie są tanie. Jako lider zespołu sprzedaży będziesz musiał wykazać się kreatywnością, aby utrzymać przychody. Jednym ze sposobów jest zachęcanie klientów do płacenia z góry. Z mojego doświadczenia wynika, że jest to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie przepływu gotówki i jednoczesne pozyskanie nowych klientów.
Inną taktyką jest upewnienie się, że śledzisz najcenniejsze aktywa swojej firmy, czyli klientów. Analizując dane o klientach, możesz dowiedzieć się, ile pieniędzy wydają u Ciebie. Pomoże Ci to zrozumieć, gdzie leżą największe możliwości i jak je zmaksymalizować. Podobnie, poznanie ograniczeń budżetowych klientów pozwoli Ci zaoferować im lepszą ofertę i zwiększyć ich lojalność. Wreszcie, stworzenie planu marketingowego, który skupia się na górnej części lejka sprzedażowego, da Ci jasny obraz kierunku, w którym zmierza Twoja firma, i pomoże Ci opracować odpowiednie strategie, które pozwolą Ci osiągnąć pożądane rezultaty.