Jak księgować PPK w jednostce budżetowej?

PPK to wskaźnik wydajności procesu używany do określenia, jak dobrze proces spełnia wymagania w czasie. Jest to przydatny wskaźnik tego, jak sprawny jest proces i jak bardzo musi się poprawić.

Przepływ PPK w Reachu pozwala na mapowanie dużych obszarów bez konieczności stosowania punktów kontrolnych (GCP). Proces ten eliminuje ryzyko przypadkowego uszkodzenia nieruchomości przez drona geodezyjnego i związaną z tym utratę przychodów z powodu niskiej jakości.

Tworzenie jednostki budżetowej

Jednostka budżetowa (BU) to podorganizacja w przedsiębiorstwie, która alokuje koszty i zapewnia wgląd w sposób wykorzystania aktywów. Jednostki budżetowe obsługują również funkcje charge-back i show-back, które mogą być przydatne przy ocenie opłat PPK.

Aby utworzyć jednostkę budżetową, przejdź do Ustawień > Jednostki budżetowe i wybierz jednostkę budżetową, którą chcesz dodać z menu po lewej stronie. Pojawi się ekran szczegółów BU, który zawiera najważniejsze informacje dotyczące danej jednostki budżetowej.

Najważniejszą cechą ekranu szczegółów BU jest to, że może on wyświetlać dużą liczbę pozycji, a każda z tych pozycji jest automatycznie oznaczana opisem tego, co reprezentuje. Dzięki temu możesz podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące tego, które pozycje chcesz włączyć do budżetu PPK. Przed podjęciem decyzji możesz jednak przyjrzeć się bliżej liście pozycji. Możesz też użyć strzałek, aby zawęzić listę opcji.

Tworzenie nowej jednostki budżetowej

Jednostka budżetowa to podorganizacja, którą możesz utworzyć w przedsiębiorstwie i która ma własne centrum kosztów. Jednostka budżetowa umożliwia alokację kosztów i zapewnia wgląd w sposób wykorzystania aktywów. Tworzenie budżetu dla BU jest dobrym sposobem na określenie przyszłych potrzeb i najlepszego sposobu alokacji zasobów.

Aby utworzyć nową BU, przejdź do ekranu Ustawienia > Jednostki budżetowe. Kliknij przycisk Przypisz nowy budżet i wprowadź szczegóły budżetu dla BU.

Następnym krokiem jest przypisanie BU do budżetu rocznego. Następnie możesz zarezerwować PPK w tym BU. Na krótko pojawi się komunikat potwierdzający, że BU jest przypisany do opcji budżetowej. Kiedy już zarezerwujesz wszystkie PPK, możesz zapisać BU. System rozłoży budżet na 12 miesięcy, zapewniając, że zmiany zostaną rozpoczęte w odpowiednim miesiącu i rozłożone równomiernie. System sprawdza również, czy budżet nie przekracza budżetu.

Zmiana jednostki budżetowej

Zmiana jednostki budżetowej jest ważną częścią zarządzania finansami organizacji. Aby zmienić jednostkę budżetową, przejdź do ekranu Ustawienia > Jednostki budżetowe i wybierz jednostkę, którą chcesz edytować, z listy dostępnych jednostek budżetowych.

Wyświetli się ekran szczegółów jednostki budżetowej, na którym możesz wprowadzić wszystkie niezbędne dane. Na ekranie Opcje jednostki budżetowej możesz także dostosować niektóre pomocnicze informacje budżetowe, takie jak właściciel biznesowy i dyrektor techniczny, jeśli używasz niestandardowych znaczników.

Używanie ekranu Ustawienia > Jednostki budżetowe do zmiany jednostki budżetowej jest najprostszym sposobem zarządzania budżetem dla działu lub jednostki. Jeśli jednak w Twojej organizacji istnieje centrum kosztów obejmujące całe przedsiębiorstwo, być może lepiej będzie skontaktować się z architektem rozwiązań IBM Cloud Brokerage Manage Services – Cost and Asset Management.

Zmienianie opcji budżetowej

Jeśli musisz zmienić opcję budżetową dla swojego BU, kliknij Ustawienia i wybierz BU. Pojawi się nowy ekran zawierający wszystkie szczegóły dotyczące BU, w tym budżet roczny.

W polu Długość każdego okresu (miesiące) można zmienić wartość domyślną z 12. Jeśli zmienisz to pole, system dostosuje daty do nowej długości okresu.

Możesz także ustawić datę rozpoczęcia budżetu dla swojego BU. Możesz także wybrać okresy o równej lub zróżnicowanej długości dla okresów w budżecie.

Oprócz daty rozpoczęcia budżetu i całkowitej liczby okresów możesz także edytować opis każdego okresu. Opis może zawierać maksymalnie 100 znaków. Możesz też kliknąć na zakładkę poniżej pola Opis okresu, aby zdefiniować listę okresów wraz z datami ich rozpoczęcia i zakończenia. Ta opcja jest przydatna, jeśli masz wiele okresów o nierównej długości.

Oceń artykuł: Jak księgować PPK w jednostce budżetowej?

Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5