Jeśli jesteś właścicielem warsztatu samochodowego, ważne jest, abyś przygotował się na nadchodzące trendy, które będą miały wpływ na przemysł motoryzacyjny. Wśród nich jest rosnąca popularność współdzielenia mobilności i usług e-hailingu.
Musisz być gotowy na te zmiany, szkoląc swój personel i nabywając bardziej zaawansowane technologicznie narzędzia i sprzęt.
1. Skontaktuj się z firmą ubezpieczeniową
Czy jesteś ofiarą wypadku, czy też Twój samochód został uszkodzony w wyniku klęski żywiołowej, ważne jest, aby jak najszybciej skontaktować się z ubezpieczycielem. Pomoże to w ustaleniu dobrej wiary przy zgłaszaniu wypadku i może pomóc Twojej firmie ubezpieczeniowej, jeśli ubezpieczyciel drugiego kierowcy odmówi odpowiedzialności lub jego pokrycie nie było ważne w czasie wypadku.
W zależności od stanu, większość firm ubezpieczeniowych oferuje wiele numerów telefonów, aby pomóc Ci w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości. W niektórych przypadkach możesz nawet porozmawiać z przedstawicielem ds. roszczeń online poprzez ich stronę internetową lub aplikację mobilną.
Po zadzwonieniu do ubezpieczyciela, likwidator szkód przejrzy Twoje roszczenie i sporządzi wstępny kosztorys naprawy. Następnie weźmie ten kosztorys – lub kosztorys z warsztatu naprawczego – pod uwagę przy ustalaniu, ile należy zapłacić za naprawę pojazdu.
W zależności od rodzaju uszkodzeń, jakich doznał Twój pojazd, może być konieczne podpisanie „polecenia zapłaty” (upoważniającego firmę ubezpieczeniową do wystawienia czeku dla warsztatu naprawczego), co może przyspieszyć proces naprawy. Ponadto pamiętaj, aby zachować szczegółowe notatki i zdjęcia z wypadku. Te informacje mogą być kluczowe, jeśli Twój samochód okaże się całkowitą stratą.
2. Zarezerwuj swoje naprawy
Dla współczesnego kierowcy koszt poruszania się po mieście może być zaporowy. Najlepszym sposobem na uniknięcie tych kosztów jest planowanie z wyprzedzeniem i odpowiednie zaplanowanie budżetu. Pierwszym krokiem jest znalezienie lokalnego mechanika, któremu możesz zaufać, a także godnego zaufania kredytodawcy. Po znalezieniu odpowiedniej osoby będziesz na drodze do bezstresowego życia. Największym wyzwaniem jest utrzymanie kosztów naprawy na minimalnym poziomie przy jednoczesnym zadowoleniu ubezpieczyciela i bezpieczeństwie Twojego portfela.
3. Zapłać za naprawę
W niefortunnej sytuacji, gdy Twój samochód się zepsuje, a Ty nie będziesz miał pieniędzy na jego naprawę, ważne jest, abyś wiedział, gdzie zwrócić się o pomoc. Idealnie byłoby, gdybyś miał specjalny fundusz awaryjny na pokrycie przewidywanych wydatków związanych z naprawą samochodu. Jednak nie zawsze może to wystarczyć, zwłaszcza jeśli Twój samochód jest stary lub ma droższy układ napędowy.
Więc, jeśli nie stać Cię na samodzielne pokrycie kosztów naprawy, musisz poprosić o pomoc finansową firmę ubezpieczeniową. Ubezpieczyciel oceni szkody i weźmie pod uwagę kosztorys z warsztatu przy określaniu wysokości zwrotu kosztów naprawy samochodu.
Jeśli musisz zgłosić roszczenie, musisz mieć wszystkie dowody, które możesz zdobyć, takie jak zdjęcia miejsca wypadku i szkód, które trzeba naprawić. Adwokat będzie potrzebował tych informacji, aby ustalić winę drugiej strony i koszt naprawy.
4. Zgłoś roszczenie
Najlepszym sposobem na zgłoszenie roszczenia o odszkodowanie za naprawę samochodu jest zadzwonienie do firmy ubezpieczeniowej. Wyśle ona pracownika, który przeanalizuje dowody i poda szacunkową kwotę, jaka Ci się należy. Dobra wiadomość jest taka, że większość firm ubezpieczeniowych zwróci Ci pieniądze za szkody. Nie jest złym pomysłem uzyskanie wyceny od kilku firm, zanim zdecydujesz się na jedną.