Jak zaksięgować pomoc de mini mis?

Pomoc de minimis to pomoc rządowa, która pokrywa cła do pewnego limitu na niektóre towary, zmniejszając koszty dla handlowców. Jest to specjalna forma pomocy państwa, która jest wyłączona z ogólnego zakazu pomocy państwa i musi być monitorowana w sposób skumulowany. Zgodnie z rozporządzeniem de minimis 1407/2013 państwa członkowskie muszą śledzić całą pomoc de minimis przyznaną jednemu przedsiębiorstwu w dowolnym trzyletnim okresie kroczącym.

Kwalifikowalność

Pomoc de minimis to niewielkie kwoty pomocy państwa, które zdaniem Komisji Europejskiej będą miały znikomy wpływ na handel. Pomoc ta jest wyłączona z ogólnego zakazu udzielania pomocy publicznej.

Może być udzielona każdemu przedsiębiorstwu – nie tylko znajdującemu się w trudnej sytuacji – i nie podlega tym samym testom kwalifikowalności. Jest to świetny sposób na przyciągnięcie inwestorów, ale musisz zrozumieć zasady i to, jak wpływają one na ulgi inwestycyjne kwalifikujące się do SEIS.

Dobrze jest mieć ubezpieczenie de minimis jako zabezpieczenie na wypadek, gdybyś go potrzebował.

Ważne jest sprawdzenie, czy otrzymałeś jakąkolwiek pomoc publiczną, która kwalifikuje się jako pomoc de mini mis – i poinformowanie nas o wszelkich dotacjach, które otrzymałeś w ciągu ostatnich trzech lat. Pomoże nam to zrozumieć, w jaki sposób pomoc de mini mis może wpłynąć na ulgę inwestycyjną kwalifikującą się do SEIS, tak abyś mógł dokonać rezerwacji jak najszybciej.

Podatki

Pomoc de minimis to niewielkie kwoty pomocy państwa, które są wyłączone z systemu kontroli pomocy państwa, ponieważ nie wchodzą w zakres Traktatu WE i są przyznawane przedsiębiorstwu bez powiadomienia lub zgody Komisji Europejskiej.

Pułap pomocy de minimis na mocy rozporządzenia 1407/2013 wynosi 200 000 EUR na przedsiębiorstwo w okresie trzech lat podatkowych. Pomoc ta musi być monitorowana przez przedsiębiorstwo i zgłaszana przy ubieganiu się o nową pomoc, aby zapewnić, że całkowita kwota pomocy de minimis otrzymana w dowolnym okresie trzech lat podatkowych nie przekroczy wspomnianego progu 200 000 EUR.

Organ udzielający pomocy musi prowadzić rejestr przyznanej przez siebie pomocy de minimis, który musi być przechowywany przez dziesięć lat w celu dostarczenia go Komisji na żądanie. Ponadto Grantodawca musi uzyskać od każdego przedsiębiorstwa pełną deklarację dotyczącą wszelkiej innej pomocy de minimis, jaką otrzymało ono w ciągu ostatnich trzech lat podatkowych.

Ubezpieczenie

Niedawna sprawa rozstrzygnięta przez Sąd Apelacyjny Anglii i Walii rodzi pytanie, czy pomoc de minimis jest naprawdę warta pieniędzy. Odpowiedź brzmi: nie.

Jak sama nazwa wskazuje, nie ma prawnego wymogu, aby instytucja finansująca oferowała następującą pomoc: ukryty lub niezamówiony bodziec, który zwiększy Twoje szanse na uzyskanie jednych z najbardziej lukratywnych i satysfakcjonujących grantów sektora publicznego w Wielkiej Brytanii. Ciężar spoczywa raczej na Tobie i Twojej firmie.

Na przykład, czy masz dedykowanego doradcę ds. rozwoju, który pomoże Ci w razie jakichkolwiek pytań? Jeśli nie, chętnie wskażemy Ci zaufaną firmę, która może Ci pomóc. Dobra wiadomość jest taka, że mamy do dyspozycji wiele doskonałych kontaktów, które pomogą Ci znaleźć rozwiązanie najlepsze dla Twojej organizacji. Skontaktuj się z nami już dziś, aby przeprowadzić poufną rozmowę. Czekamy na Twoją wiadomość.

Oceń artykuł: Jak zaksięgować pomoc de mini mis?

Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5