1. Upewnij się, że Twoja umowa jest aktualna
Bez względu na rodzaj zawieranej umowy, najlepszym sposobem na zapewnienie jej aktualności jest sporządzenie jej na piśmie. W ten sposób uzyskasz dokument prawny, który pomoże Ci chronić Twoje prawa, gdyby coś poszło nie tak.
Niezależnie od tego, czy zawierasz umowę z klientem, czy ze sprzedawcą, ważne jest, abyś poświęcił trochę czasu na upewnienie się, że wszystkie warunki są zapisane na piśmie. Pomoże Ci to upewnić się, że nie naruszasz żadnych praw i nie tracisz klientów w trakcie procesu.
Po spisaniu umowy powinieneś mieć system śledzenia jej cyklu życia i terminów odnowienia. Powiadomienia o tych terminach pomogą Ci upewnić się, że jesteś na szczycie gry i dostarczasz maksymalną wartość z każdej transakcji.
2. Sprawdź warunki kontraktu
Warunki kontraktu są ważną częścią całego doświadczenia. To dzięki nim otrzymujesz odszkodowanie, gdy sprawy idą źle, i mogą mieć wymierny wpływ na jakość Twojego życia. Aby się zabezpieczyć, poświęć trochę czasu na przeczytanie umowy i poproś o wyjaśnienie, jeśli to konieczne. Odrobina pracy włożonej w przygotowanie umowy sprawi, że Twoje doświadczenia z podróży będą o wiele przyjemniejsze. Najlepszym sposobem na to jest skorzystanie z usług renomowanego prawnika. W ten sposób możesz być pewien, że jesteś w najbezpieczniejszych rękach i o wiele mniej prawdopodobne jest, że zapłacisz więcej, niż powinieneś. Na szczęście większość adwokatów oferuje bezpłatne konsultacje, dzięki czemu możesz uzyskać potrzebną pomoc bez konieczności sięgania do portfela. Rezultaty będą tego warte. Będziesz miał więcej pieniędzy, które będziesz mógł wydać na lepszej jakości wakacje i szczęśliwszego, wypoczętego siebie.
3. Sprawdź zasady anulowania umowy
Ważne jest, aby mieć skuteczne zasady anulowania umowy, które są sformułowane jasno i dokładnie. Zapobiegnie to wszelkim nieporozumieniom i konfliktom, które mogą się pojawić później, a także da Twoim klientom pewność co do profesjonalizmu Twojej firmy. Jest to szczególnie ważne, jeśli oferujesz usługi, które wymagają podpisania umowy, takie jak doradztwo czy coaching.
Twoje zasady anulowania rezerwacji powinny zawierać informację o tym, ile klient otrzyma zwrotu pieniędzy lub ile zostanie obciążony, kiedy anuluje swoją rezerwację. W zależności od usługi może to być stała opłata lub procent od kosztów. Kwota, którą zdecydujesz się pobierać, będzie zależała od twojego modelu biznesowego, rodzaju oferowanych usług i tego, jak bardzo finansowo wpłynie brak sesji. Dobrym pomysłem jest również jasne określenie zasad, które będą dostępne dla wszystkich klientów, oraz umieszczenie ich na swojej stronie internetowej lub stronie z harmonogramem. Dodatkowo upewnij się, że twoi pracownicy znają politykę i wiedzą, jak ją wyjaśnić klientom oraz jakie działania podjąć w przypadku anulowania sesji.
4. Sprawdź politykę zwrotu kosztów w swojej umowie
W twojej umowie powinna znajdować się informacyjna i łatwa do odczytania polityka zwrotu kosztów. Może być ona umieszczona w osobnym dokumencie lub dołączona do umowy o warunkach korzystania z usług, aby dać klientom jasny obraz tego, jak mogą anulować umowę. Możesz również zamieścić link do Zasad dotyczących zwrotu pieniędzy w e-mailu potwierdzającym zamówienie, który wysyłasz po dokonaniu zakupu przez klienta.
Prawo do anulowania umowy lub otrzymania zwrotu ceny zakupu jest regulowane przez prawo stanowe i może zależeć od rodzaju kupowanych towarów lub usług oraz konkretnej umowy między konsumentem a sprzedawcą. Najpopularniejsze legalne metody uzyskania zwrotu pieniędzy to unieważnienie umowy lub zwrócenie się do sprzedawcy o zwrócenie Ci w całości produktu lub usługi. Jednak najskuteczniejszą metodą jest posiadanie dobrze przemyślanej i jasno wyjaśnionej Polityki Zwrotów, do której będziesz miał łatwy dostęp w każdym momencie zakupu.