Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to ogólnopolska elektroniczna platforma komunikacji obywateli z różnymi urzędami administracji publicznej. Wśród jej uczestników są jednostki administracji centralnej i samorządowej, w tym urzędy miast i gmin.
ePUAP oferuje szeroki zakres usług. Niektóre z nich to:
Jak założyć konto na e-PUAP?
Platforma e-PUAP umożliwia wysyłanie dokumentów elektronicznych do urzędów administracji publicznej. Jest to duża oszczędność czasu, ponieważ nie musisz wychodzić z domu, aby odwiedzić urząd skarbowy lub urząd miasta.
Konto na e-PUAP możesz założyć za pomocą telefonu komórkowego lub komputera. Potrzebujesz jedynie ważnego adresu e-mail i hasła.
Po założeniu konta możesz korzystać ze strony e-PUAP, aby składać dokumenty elektroniczne. Możesz również złożyć wniosek o utworzenie profilu zaufanego na e-PUAP.
Utworzenie profilu zaufanego na e-PUAP daje Ci możliwość wysyłania i podpisywania dokumentów generowanych elektronicznie. Ponadto w dzienniku działań FastTab możesz śledzić wszystkie działania, które są wykonywane dla Twojego konta. Możesz na przykład sprawdzić, jaki jest status pozycji, które złożyłeś za pośrednictwem e-PUAP i jaka była ostatnia odpowiedź na Twoje konto.
Jak wysłać vat 7 przez e-PUAP?
Musisz wysłać dokument elektroniczny, taki jak deklaracja podatkowa lub zaświadczenie? W takim razie możesz skorzystać z ePUAP – platformy internetowej umożliwiającej kontakt z różnymi urzędami.
ePUAP jest bezpłatny i dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, co oznacza, że możesz złożyć wniosek online bez wychodzenia z domu i bez uiszczania opłat. Na ePUAP-ie możesz zarejestrować działalność gospodarczą, wymienić prawo jazdy, złożyć wniosek o Kartę Dużej Rodziny, a nawet wysłać list ogólny do instytucji publicznej.
Usługa obejmuje całą Polskę i pozwala obywatelom załatwić swoje sprawy administracyjne – w zaciszu własnego domu. To świetny sposób na zaoszczędzenie czasu i kłopotów oraz na szybkie i wygodne załatwienie sprawy.
Aby korzystać z ePUAP, musisz mieć „profil zaufany”. Pozwoli Ci to na elektroniczną komunikację z administracją publiczną i bezpieczne składanie wniosków. Profil zaufany możesz założyć, zakładając konto na ePUAP i wypełniając formularz zgłoszeniowy.
Jak założyć profil zaufany na e-PUAP?
Jeśli chcesz komunikować się z urzędami administracji publicznej bez wychodzenia z domu, potrzebujesz profilu zaufanego, który jest bezpłatną metodą potwierdzania Twojej tożsamości w ePUAP. Skutecznie zastępuje on odręczny podpis w kontaktach z podmiotami publicznymi, np. przy składaniu dokumentów elektronicznych.
Profil zaufany możesz założyć online – w dogodnym dla siebie czasie, z domu. Wystarczy, że masz numer PESEL i konto bankowe w jednym z tych banków: Alior, ING, Inteligo, Millennium, Bank Pekao, PKO BP, Santander, mBank.
Za pomocą ePUAP możesz złożyć deklaracje podatkowe, zarejestrować adres zamieszkania i zmienić prawo jazdy, złożyć wniosek o Kartę Dużej Rodziny lub świadczenie wychowawcze, złożyć zgłoszenie o utracie dokumentu tożsamości lub złożyć wniosek o świadczenie z Funduszu Alimentacyjnego. A to dopiero początek.
Jak złożyć vat 7 przez e-PUAP?
ePUAP to bezpłatna platforma umożliwiająca komunikację z urzędami administracji publicznej – zarówno centralnymi, jak i lokalnymi – oraz szybkie załatwienie sprawy. Usługi obejmują różnorodne formularze elektroniczne i zasoby online, które są dostępne dla użytkowników o każdej porze dnia i nocy, z dowolnego miejsca w kraju.
Używanie e-PUAP do wysyłania swoich zeznań podatkowych jest najlepszym sposobem na zapewnienie, że zostaną one przetworzone prawidłowo i w odpowiednim czasie. Aby móc korzystać z tej usługi, musisz zarejestrować swoją firmę jako podatnika VAT. Wymaga to przedstawienia ważnego NIP-u, który można uzyskać w zwykły sposób w urzędzie skarbowym właściwym dla danej firmy.
W duchu mądrzejszego i bardziej efektywnego podejścia do opodatkowania zachęcamy firmy do zakładania kont i składania deklaracji za pośrednictwem e-PUAP. W najbliższych miesiącach wprowadzimy szereg nowych funkcji, aby jeszcze bardziej ułatwić ten proces przedsiębiorcom i ich księgowym.