Ziemia rolna jest wyceniana inaczej niż inne rodzaje nieruchomości, aby zmniejszyć podatki płacone przez rolników i hodowców.
Zwykle ziemia rolna jest wyceniana na podstawie kwoty, która zostałaby wyceniona, gdyby została sprzedana lub zagospodarowana.
Ocena gruntów rolnych jest ograniczona do pól uprawnych, pastwisk, sadów, winnic, plantacji trzciny cukrowej i do 50 akrów lasów uprawnych na każdą kwalifikującą się działkę podatkową.
Ocena gruntów rolnych
Ziemia rolna jest opodatkowana inaczej niż ziemia nierolnicza, zazwyczaj w formie oceny wartości użytkowej. To zróżnicowane prawo podatkowe pomaga rolnikom utrzymać rentowność, chronić ziemię rolną i jej środowisko naturalne oraz zapewnia ulgi w podatku od nieruchomości.
W zależności od stanu, właściciele nieruchomości, którzy posiadają ziemię rolną, mogą kwalifikować się do zwolnienia z podatku rolnego, co może zmniejszyć ich podatki o tysiące rocznie. Nowy Jork jest jednym z kilku stanów, które mają różne programy podatku rolnego, powiedział Bob Wright, analityk ds. nieruchomości w Cattaraugus County Real Property Services. Oprócz minimum siedmiu akrów uprawianych rolniczo, nieruchomość musi mieć średnią sprzedaż brutto za dwa lata w wysokości 10 000 USD.
Przyjęcie programu podatku rolnego wymaga wypełnienia „Wniosku o ocenę rolną” (formularz RP-305), który można otrzymać od lokalnego rzeczoznawcy. Wymaga to również wypełnienia arkusza grupy glebowej i mapy glebowej.
Zwolnienia z podatku rolnego
W wielu stanach rolnicy mogą ubiegać się o zwolnienia z podatku rolnego w ramach obliczania podatku od nieruchomości. Te ulgi podatkowe nie są łatwe do uzyskania, ale mogą zapewnić znaczne oszczędności właścicielom gruntów rolnych.
Te zwolnienia nie są bezpośrednim odliczeniem, ale raczej specjalną wyceną gruntu. Zazwyczaj wycena ta jest niższa od wartości rynkowej ziemi.
Wysokość gruntów rolnych kwalifikujących się do tego zwolnienia zależy od stanu, ale większość wymaga spełnienia wymogów dotyczących sprzedaży brutto i powierzchni. Niektóre z nich wymagają również określonego procentu ziemi przeznaczonej pod uprawę lub wypas zwierząt gospodarskich.
Wynika to z faktu, że produkcja rolna różni się w zależności od rodzaju przedsiębiorstwa, a także z różnej produktywności.
Na przykład, silvopasture (częściowo zalesiona ziemia używana do wypasu zwierząt gospodarskich) będzie teraz traktowana jako ziemia rolna dla celów zwolnienia z podatku od nieruchomości. Właściciel nieruchomości będzie miał prawo do zwolnienia z podatku od 50 akrów silvopasture.
Ulgi podatkowe dotyczące gruntów rolnych
Ulgi podatkowe dotyczące gruntów rolnych są często sposobem na zaoszczędzenie pieniędzy na podatkach. Zasady przyznawania tych ulg różnią się w zależności od stanu, ale zazwyczaj opierają się na powierzchni i/lub sprzedaży brutto produktów rolnych.
Na przykład New Jersey zapewnia ulgę w podatku od nieruchomości dla rolników posiadających tylko 5 akrów ziemi uprawnej i 500 dolarów rocznej sprzedaży. Rolnik musi również spełnić szereg wymogów, aby wykazać, że rzeczywiście prowadzi małą farmę.
Ponadto, Pensylwania przyznaje specjalną ulgę podatkową ziemi, która jest przeznaczona do konkretnego użytku. Jest to różnica między wartością rolniczą ziemi a jej wartością rynkową. Wartość ta jest używana przy obliczaniu podatku od nieruchomości.
Kary z tytułu podatku od gruntów rolnych
Podatek od gruntów rolnych może być bardzo kosztowny, ale wiele stanów prowadzi politykę mającą na celu obniżenie rachunków rolników z tytułu podatku od nieruchomości. Ogólnie rzecz biorąc, polityka ta nosi kilka nazw, takich jak zróżnicowane opodatkowanie i bieżące użytkowanie.
Programy te mają na celu zmniejszenie kosztów ziemi przeznaczonej na rolnictwo i leśnictwo. Opierają się one na założeniu, że grunty rolne kosztują mniej, jeśli chodzi o usługi rządowe, niż zabudowa mieszkaniowa lub komercyjna.
To może być bardzo ważne dla rolników i ich rodzin. Badania pokazują, że ziemia rolna kosztuje gminę średnio około 0,35 dolara w usługach rządowych na każdy 1 dolar wartości ekonomicznej.
Programy te istnieją od dawna, ale ciągle się zmieniają i są negocjowane. Niektóre z nich, takie jak Ustawa o przyroście drzew (TGTL), mają określone wymagania, które działka musi spełnić, aby zakwalifikować się do programu. Jeśli działka nie spełni tych wymagań lub zdecyduje się wycofać z programu, może zostać nałożona kara.