Na czym polegał awans społeczny?

Promocja społeczna to praktyka polegająca na przenoszeniu uczniów do następnej klasy, nawet jeśli nie opanowali oni materiału nauczanego w obecnej klasie lub nie osiągnęli oczekiwanych standardów nauczania.

Praktyka ta jest nazywana promocją społeczną, ponieważ na decyzje o promowaniu wpływa wiele czynników pozaakademickich, w tym presja i oczekiwania społeczne. Szkoły mogą promować uczniów na podstawie ich ocen, frekwencji, wkładu nauczyciela, prośby ucznia, a rzadko wyników testów standardowych.

Klasy

Na czym polegała promocja społeczna?

Podczas promocji społecznej uczniowie byli umieszczani w następnej klasie, nawet jeśli nie spełniali wymagań akademickich lub standardów wydajności na koniec poprzedniego roku. W Stanach Zjednoczonych praktyka promowania nieprzygotowanych uczniów cieszy się coraz większym zainteresowaniem, ponieważ szkoły starają się zwiększyć osiągnięcia uczniów.

Wielu pedagogów uważa, że promocja społeczna jest sygnałem dla uczniów, że nie muszą ciężko pracować i uczyć się tego, co jest wymagane do przyszłych studiów lub zatrudnienia.

Badania sugerują, że uczniowie, którzy są promowani bez spełnienia oczekiwań, kończą szkołę z umiejętnościami, które nie są wystarczające na rynku pracy.

Liderzy edukacji muszą opracować zasady, które położą kres promocji społecznej. Polityka ta musi brać pod uwagę różne czynniki i potrzeby uczniów oraz powinna zapewnić wszystkim uczniom dostęp do skutecznych interwencji, które pomogą im osiągnąć wysoki poziom.

Atendencja

Na czym polegała promocja społeczna?

Promocja społeczna to strategia, która pozwala uczniom przejść do następnej klasy, nawet jeśli ich wyniki testów i ogólne osiągnięcia w nauce nie świadczą o tym, że są gotowi na następny rok szkolny. Podejście to jest kontrowersyjne, ponieważ jest ostatecznością i często ma negatywne konsekwencje dla uczniów.

Badacze uważają, że ta praktyka może faktycznie sprzyjać gorszym wynikom w nauce. Twierdzą również, że jest to kosztowny i nieskuteczny sposób radzenia sobie z niskimi wynikami w nauce.

Szkoły muszą zadbać o to, by ich zasady dotyczące obecności były jasne i spójne, tak by wszyscy uczniowie wiedzieli, czego się od nich oczekuje na zajęciach. Może to zachęcić uczniów do wyznaczenia sobie celów związanych z zarządzaniem czasem i strategią obecności. Daje też wskazówki uczniom, którzy mają uzasadnione powody, by opuszczać zajęcia. Nauczyciele mogą też angażować uczniów w śledzenie frekwencji, co może ich wzmocnić i dać im do zrozumienia, że ich nieobecności są ważne.

Zachowanie

Na czym polegała promocja społeczna?

Edukatorzy popierają promocję społeczną jako sposób radzenia sobie z uczniami, którzy mają problemy w szkole. Wierzą, że wpływa to korzystnie na psychiczny i społeczny dobrostan ucznia.

Krytycy wskazują jednak, że ta praktyka w niewielkim stopniu przyczynia się do rozwoju edukacji dziecka. Co więcej, może wysyłać uczniom zły sygnał, że ciężka praca i osiągnięcia nie mają takiego znaczenia jak u innych uczniów.

Może mieć również negatywny wpływ na uczniów, którzy mają problemy z nauką lub inne schorzenia, które uniemożliwiają im opanowanie materiału.

Nie promując ich, należy umieścić tych uczniów w klasach, które lepiej spełniają ich potrzeby. Potrzebują korepetycji i usług edukacyjnych, które pomogą im dogonić rówieśników.

Socjalizacja

Na czym polega promocja społeczna?

Socjalizacja odnosi się do procesu uczenia się norm, wartości, przekonań i zachowań, których społeczeństwo oczekuje od swoich członków. Jest to proces półświadomy, który obejmuje zarówno rodzinę, jak i inne ważne instytucje społeczne, takie jak szkoły, organizacje religijne i wojsko.

W rodzinie socjalizacja zachodzi, kiedy rodzice i inni dorośli zapewniają dzieciom przewodnictwo i wsparcie emocjonalne. Uczą też dzieci podstawowych norm, wartości i umiejętności społecznych, takich jak zachowanie w szkole.

Na sposób socjalizacji dzieci może mieć wpływ status społeczno-ekonomiczny rodziny, pochodzenie etniczne i płeć. Osoby znajdujące się w bardziej uprzywilejowanej sytuacji częściej otrzymują od rodziny pozytywne komunikaty, które powodują u nich większe poczucie własnej wartości. Z drugiej strony osoby znajdujące się w mniej pożądanej sytuacji mogą otrzymywać więcej negatywnych komunikatów, które obniżają ich poczucie własnej wartości. Te różnice są czasem określane mianem inkulturacji. Wpływ tego procesu jest widoczny w tym, jak zachowują się członkowie różnych grup społecznych.

Poprzedni artykuł

Co to jest okres rozliczeniowy?

Następny artykuł

Jak się nalicza urlop?

Oceń artykuł: Na czym polegał awans społeczny?

Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5