Po przybyciu do ruin Lustra Prawdy Pit zostaje zaatakowany przez swojego sobowtóra, Mrocznego Pita. Dwa anioły zostają wplątane w krótką walkę, po czym Mroczny Pit wycofuje się do podziemnej jaskini ruin.
Na szczęście Palutena ma rozwiązanie tego problemu. Tworzy w ruinach Szlifierkę, która umożliwia Pitowi dostęp do ruchomych platform, gdzie może on stoczyć ostatnią walkę z Mrocznym Dołem.
Pokonanie Mrocznego Pitu
Mroczny Pit jest trudnym bossem do pokonania, ponieważ jest to pełna napięcia i wyzwań walka, która wymaga skakania w górę i w dół po wielu ruchomych platformach usianych Jump Padami. Towarzyszą mu również siły Podziemi, które mogą być niebezpieczne, więc dobrą strategią może być skupienie się na ochronie krawędzi i regeneracji.
Pokonanie Mrocznego Dołka jest ważne, ponieważ jest to jeden z końcowych rozdziałów gry. Znajduje się tam również skrzynia ze skarbem, a także siły Podziemia i Cherubot, które możesz wykorzystać na swoją korzyść.
Pokonanie Paluteny
Pit jest samotnym aniołem, który został wysłany do Podziemia, aby uratować Palutenę przed Meduzą. Jest uzbrojony w Święty Łuk Paluteny, który może wystrzelić strzały lub rozdzielić się na dwa ostrza do walki w zwarciu.
Jego strzały mają duże pola rażenia i łatwo je trafić. Może też użyć bocznego ruchu specjalnego o nazwie Angel Ring, który obraca jego łuk i odbija pociski.
Palutena jest świetną główną postacią w SSBU. Ma świetne rozłożenie meczów i niewiele kontr, które są przeciwko niej złe. Jej opcje naziemne są silne, ale mają pewne opóźnienie, a poza tym ma bardzo dobrą grę powietrzną.
Udaremnienie Cherubota
Dział 6 to zabawny rozdział, zwłaszcza jeśli masz szansę polatać swoim Cherubotem i zobaczyć, co potrafi. Zawiera też kilka unikalnych wyzwań, z którymi warto się nie spieszyć.
Na przykład najlepszym sposobem na pokonanie Mrocznego Pitu jest unikanie jego ataków z dalekiego zasięgu poprzez chowanie się za filarami. Tylko w ten sposób będziesz w stanie wyjść z tej bitwy bez szwanku!
Pokonanie góry
Jednym z najtrudniejszych wyzwań do ukończenia jest Pokonanie góry. Jest to krótka strefa, w której znajduje się jedna bardzo długa prosta ścieżka, która pnie się w kierunku masywnej struktury przypominającej bramę.
Wyzwanie polega na pokonaniu bossa w określonym czasie. Grając na poziomie trudności Story, jest to łatwiejsze niż na poziomie normalnym, ale nadal możesz poświęcić tyle czasu, ile chcesz, aby go ukończyć.
Styl Góry jest niesamowicie oparty na umiejętnościach i szybkości. Bohaterowi trudno byłoby go pokonać, gdyby walczył z nim jak z brutalną siłą.
Udaremnienie Ołtarza
Przechodzenie etapów w Sifu może być trudne, ale kilka atutów i broni może to nieco ułatwić. W szczególności, bohater może poprawić swoje umiejętności posługiwania się bronią i zyskać więcej zdrowia podczas obaleń, znajdując ołtarze Sifu.
W ciągu głównego wątku fabularnego Sifu znajduje się kilka ołtarzy, ale tylko trzy lub cztery na etap. Oznacza to, że wybór nagród może zadecydować o twoim losie.
Udaremnienie Podziemnej Jaskini
Udaremnienie Podziemnej Jaskini to wyzwanie, które wymaga wysokich umiejętności walki. Będziesz walczył z kilkoma typami wrogów, w tym z dwoma Wizzrobami i miniformami.
Możesz pokonać tych wrogów, używając bumerangu lub strzału z hakiem, aby ich zamrozić, a następnie bomby, aby ich zabić. Możesz też użyć czterech strzałek lub strzał z hakiem i umieścić je wszystkie na raz, aby szybko zadać obrażenia.
Możesz też użyć Rozbijacza kamieni, aby obrócić się i zablokować na złożu rudy w talusie. Może to być świetny sposób na zabicie talusa podczas jednej sesji kręcenia.
Zniszczenie Komory Gemini
Po pokonaniu Mrocznego Dołka w podziemnej komnacie, otworzą się drzwi do Komory Gemini. Ta komnata jest domem dla Spikesnouta, Clawstridera, Fire Bellowbacka i Apex Redeye Watchers.
Ta walka może być trudna, ale gracze mogą użyć Skupienia, aby zidentyfikować słabe punkty i poruszać się, aby uniknąć obrażeń od pary. Dodatkowo gracze mogą wykorzystać swoją broń Jet Force Gemini, aby omijać wrogów.
Po pokonaniu maszyn Aloy może nadpisać łącze sieciowe i porozmawiać z Betą, aby rozpocząć kolejny etap misji. Etap ten polega na pokonaniu maszyny Slaughterspine i nadpisaniu kolejnego łącza sieciowego.