W pierwszej klasie uczniowie zazwyczaj zaczynają rozwijać umiejętności nabyte w przedszkolu. Rozwijają umiejętności matematyczne, czytania, pisania i nauki.
Pod koniec roku powinni umieć liczyć do 100, pisać i porządkować liczby, dodawać i odejmować liczby oraz rozwiązywać zadania. Mogą również poznać pojęcia z zakresu nauk ścisłych, takie jak materia, nauka o roślinach i zwierzętach oraz pogoda.
Wakacje
Na czas wakacji ucznia wpływają nie tylko wakacje, ale także to, jak radzi sobie w tym okresie z pracą w szkole. Ważne jest, by wziąć pod uwagę jego temperament, zdolności i oceny przy podejmowaniu decyzji, czy pozwolić mu na opuszczenie jakiejkolwiek pracy.
Ogólnie rzecz biorąc, im młodsze dziecko, tym łatwiej jest utrzymać je w ryzach podczas wakacji. Jednak staje się to znacznie trudniejsze, gdy dziecko staje się starsze i zaczyna zmieniać klasy i nauczycieli.
Z tego powodu uczeń powinien mieć co najmniej tydzień wakacji przed powrotem do szkoły. To dobry czas, by uczniowie spędzili przerwę wakacyjną z rodziną i przyjaciółmi. Ważne jest, by w tym czasie byli również bezpieczni.
Obecność
Dla większości uczniów obecność oznacza nieopuszczenie żadnego dnia w szkole. Jeśli jednak uczeń opuści więcej niż 15 dni, nieobecności te wliczają się do jego ogólnej oceny.
Przewlekła absencja to problem, który dotyka miliony dzieci w całym kraju. Amerykańska Akademia Pediatryczna zauważa, że chroniczna nieobecność jest silnym czynnikiem predykcyjnym dla słabych wyników w nauce i porzucania szkoły, a także jest powiązana z nadużywaniem substancji i złym stanem zdrowia w dorosłym życiu.
Nieobecność chroniczna jest również poważnym wyzwaniem dla nauczycieli, którzy muszą nadrabiać stracony czas nauczania. W Luizjanie szkoły są zobowiązane do przestrzegania stanowej zasady 90 procent, która mówi, że uczeń musi uczęszczać do szkoły przez co najmniej 167 dni, aby zaliczyć kurs i uzyskać punkty.
Wprowadzenie silnej kultury frekwencji jest istotnym punktem wyjścia do poprawy frekwencji uczniów. Przechowywanie danych o frekwencji pomaga szkołom zrozumieć wzorce nieobecności, dzięki czemu mogą one zidentyfikować i usunąć przeszkody w nauce.
Konferencje rodzic-nauczyciel
Jako rodzic możesz mieć wiele pytań dotyczących postępów w nauce swojego dziecka. Mogą to być pytania typu: „Dlaczego moje dziecko ma problemy w szkole?” lub „Co mogę zrobić, żeby pomóc mu poprawić wyniki?”
Konferencja między rodzicami a nauczycielem może być dla nich stresująca, ale jest ważna dla edukacji ich dzieci. Konferencja to czas, kiedy ty i nauczyciel twojego dziecka możecie porozmawiać o nauce i umiejętnościach społecznych.
Aby konferencja była udana, przygotuj się i słuchaj przynajmniej tyle, ile mówisz. Zapytaj dziecko, czy ma jakieś konkretne problemy, które chciałoby omówić z nauczycielem.
Mimo że zmieszczenie się na konferencji może wydawać się wyzwaniem, jest to okazja dla nauczyciela dziecka, by lepiej je poznać i pomóc mu dowiedzieć się więcej o jego zainteresowaniach. Ponadto możesz mieć cenne spostrzeżenia dotyczące nauki dziecka, którymi będziesz mógł się z nim podzielić po powrocie ze szkoły do domu.
Zajęcia szkolne
Jeśli jesteś nauczycielem w pierwszej klasie, ważne jest, aby Twoi uczniowie byli zadowoleni i mieli rozrywkę podczas roku szkolnego. Oznacza to wprowadzenie ich w świat uczenia się społeczno-emocjonalnego, słuchania, samooceny i wyznaczania celów.
Poza tymi zajęciami masz do wyboru wiele zajęć sportowych i pozalekcyjnych. Od klubów hobbystycznych po drużyny sportowe.
Rodzaj zajęć, który wybierze uczeń, może mieć duży wpływ na to, ile czasu dostanie na wakacje. Zajęcia te są świetnym sposobem na zabawę i poznanie nowych ludzi.
Organizacje wielokulturowe/kulturalne: Te grupy zapewniają uczniom z różnych środowisk kulturowych miejsce, w którym mogą podzielić się swoją kulturą z innymi. Często organizują wycieczki, a nawet podróże zagraniczne.